Färga innertak?

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Färga innertak?

Inlägg av timppa »

Tidigare har det diskuterats om att spraya om vinyl och då har Motip Vinylfärg kommit på tal. Problemet är att jag skulle vilja måla om mitt innertak utan att ta bort det eller behöva maskera in hela inredningen :) Någon som har tips på färg för att pensla på vinylen? Borde väl i värsta fall kunna gå att spraya motip färgen i någon burk och doppa pensel i det? Taket är i en blandad fin vitgul nyans just nu och skulle kunna tänka mig måla den vit/ljusgrå el. svart.
Resultatet skulle inte behöva bli 100% men helst bättre än idag alternativt så fult så jag måste riva och sätta in ny vinyl :)
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Färga innertak?

Inlägg av Crona »

Jag tror jag har någon schablonfärg som man målar kapell med, skulle måla mitt kapell till Moken svart innan jag bestämde att jag skulle köpa ett nytt.
Skall kolla i garaget om jag hittar den i såfall kan du få några dl och testa om det blir bra.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: Färga innertak?

Inlägg av silverbullet 96 »

I cant imagine it looking good!

But surely "vinylpaint" in spray cans is the best option.
Användarens profilbild
fredrik h
Inlägg: 42
Blev medlem: 31 juli 2008 kl. 00:32
Ort: Uppsala

Re: Färga innertak?

Inlägg av fredrik h »

Jag tog en chansning och provade spraya mitt innertak svart.
Hittade en burk på Mekonomen som va till tyg/inredning, det blev förvårnande väldigt bra.
Kostade 180kr ungefär..
Användarens profilbild
Landén
Inlägg: 103
Blev medlem: 12 februari 2013 kl. 22:10

Re: Färga innertak?

Inlägg av Landén »

Jag färgade mitt innertak med en vinkelslip.. Just det.. skar lite plåt och tappade slipen då skivan hade gått sönder, den träffade mig strax ovanför ankeln. När jag efter ett par veckor i gips gick in i bilen igen så såg jag att det var en röd strimma av bloddroppar från höger A-stolpe till vänster C-stolpe.

Har rekondat bilen men låtit randen vara kvar.
Skriv svar