Prisfråga BMC 850 pickup

Prata om vad du vill
stema
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 september 2012 kl. 21:23

Prisfråga BMC 850 pickup

Inlägg av stema »

Hej

Undrar om någon kan ge en hint om vad en pickup ligger i för prisintervall. Enl ett gammalt registreringsbevis är det en BMC 850 pickup årsmodell 1966. Det är inget vrak men heller inte i toppskick eftersom ingen gjort något med den sen den avställdes nån gång tidigt 80-tal. Har dock förvarats inomhus i en gammal ladugård där det är torrt. Skulle tro det mesta är original förutom lacken, är omlackerad i nån grå färg. Har gått ca 6000 mil
Orsaken jag frågar är att den finns inom familjen och att det varit en del spekulanter där, men vi har lite svårt avgöra ved den är värd och om det är skambud eller inte
På det här forumet verkar ju ni som är insatta i bilen hänga och nån kanske vet vad dom brukar ligga mellan för prisintervall?
minipickup
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 september 2012 kl. 22:14
Ort: Södertälje

Re: Prisfråga BMC 850 pickup

Inlägg av minipickup »

hej jag har en själv som jag gav 8000 för ett renoveringsobjekt. mvh stefan
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Prisfråga BMC 850 pickup

Inlägg av crowan »

Låter som ett fynd, skulle tro att ett bra objekt kan kosta några tusen till. Men skicket spelar stor roll och kanske lite var den står i världen också.
clubman 1330
minimini
Inlägg: 827
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Prisfråga BMC 850 pickup

Inlägg av minimini »

det gick ett renoveringsobjekt på ebay för ca 8300 pund för några månader sen. dom börjar bli rigtigt dyra ute i europa. just nu är där ett renoveringsobj. på ebay för 3800 pund
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Prisfråga BMC 850 pickup

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
En bild eller två och det blir mycket lättare för folk att hjälpa dig.

Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
kombiubbe
Inlägg: 34
Blev medlem: 3 oktober 2006 kl. 17:58
Ort: Södertälje

Re: Prisfråga BMC 850 pickup

Inlägg av kombiubbe »

Är det en tupp på dörren så kan det vara en som jag har tittat på, den är i ganska dåligt skick mycket jobb byte hela golvet skärmar + front sidorna är mycket knöliga baklucka dålig med andra ord jätte mycket jobb så den betingar inget högt pris.
Kan vara en annan bil men beskrivningen låter bekant.
Skriv svar