Tur i oturen

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Tur i oturen

Inlägg av Mazze »

Så har min koja äntligen fått komma ut i solskenet!

I höstas då jag besiktade fick jag en 2:a för nedre vänstra spindelleden. Vintrade bilen med detta och hade därför körförbud när jag ställde på den för några veckor sedan. Fixade nya spindelleder på vänster sida och åkte iväg på besiktning.

Fick en 2:a på nedre högra spindelleden! Mycket märkligt, bilen har gått max 15 mil sedan höstens besiktning och spindelleden lär inte ha blivit glapp under vintern. Dock var den mycket riktigt glapp så det missades väl i höstas.
Jag fick inget protokoll p.g.a datorstrul men det kan man ju hämta på nätet så jag var glad ändå.

Dagen efter skulle jag hämta protokollet på nätet, men det fanns inget protokoll. Ringde till Bilprovningen som sa att besiktningen av någon anledning inte blivit registrerad så de ville låna bilen igen. Kul med en bil som är poppis! :wink:

Summan av kardemumman blev att jag bytte nedre högra spindelleden, passade på att justera bromsarna (som tog lite ojämnt, dock utan anmärkning) och besiktade igen, fick själv bestämma tid denna gång p.g.a deras strulande datorer.

Denna gång gick allt bra! Tack vare strulande datorer slapp jag göra efterkontroll och sparade 200kr som jag istället köpte spindelleder för. Perfekt!

:rivstart:
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
blacksaabrules
Inlägg: 353
Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
Ort: Öland

Re: Tur i oturen

Inlägg av blacksaabrules »

Grattis!

/ Erik
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tur i oturen

Inlägg av minitokig »

bra jobbat!
kanske var som så att du snodde protokollet innan de hann att mata in det i sin dator? ;-)
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Tur i oturen

Inlägg av Mazze »

Rackarns! Påkommen! :lol:
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Skriv svar