Utvärdering!

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Utvärdering!

Inlägg av Ubba »

Jaha, du har sidan legat ute ett tag. Hur tycker ni, så här två veckor, nästan 100 medlemmar och drygt 200 inlägg senare att det verkar? Hur tror ni framtiden kommer se ut? Kommer ni fortsätta att besöka och skriva här eller är det mest "nyhetens behag" som lockat hittills? Jag tycker att det har blivit en kanonstart i alla fall!!! Är det något ni saknar? Vad är bra? Vad är dåligt? Vill gärna veta eftersom målet är att denna sida är att den ska vara ett självklart besök varje gång ni är ute och surfar. Håller på med en länksamling, dock är det svårt att hitta "guldkornen". Har ni någon bra länk som ni tycker ska vara med så PM:a eller maila mig gärna! Håller också på med en liten modellguide för den oinvigde.



Men som sagt: Kritik, mina vänner! Kritik! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
turbo
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 11:01
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Utvärdering!

Inlägg av turbo »

Ubba skrev:Jaha, du har sidan legat ute ett tag. Hur tycker ni, så här två veckor, nästan 100 medlemmar och drygt 200 inlägg senare att det verkar? Hur tror ni framtiden kommer se ut? Kommer ni fortsätta att besöka och skriva här eller är det mest "nyhetens behag" som lockat hittills? Jag tycker att det har blivit en kanonstart i alla fall!!! Är det något ni saknar? Vad är bra? Vad är dåligt? Vill gärna veta eftersom målet är att denna sida är att den ska vara ett självklart besök varje gång ni är ute och surfar. Håller på med en länksamling, dock är det svårt att hitta "guldkornen". Har ni någon bra länk som ni tycker ska vara med så PM:a eller maila mig gärna! Håller också på med en liten modellguide för den oinvigde.



Men som sagt: Kritik, mina vänner! Kritik! :wink:


Hej ubba!!!

En bra hemsida du/alla kan kolla in även för bra tips!!! http://WWW.savarturbo.se

Den ser kanska likadan ut?

:lol:

MVH

TURBO
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Ingen som har någon mer synpunkt?
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Inlägg av Cooper-74 »

En "snabb" lättförståelig modellguide låter som en bra ide,många har ingen aning om hur kojorna ska se ut eller vad som är Mk1,2,3 osv.



Att en del registrar sig och sen aldrig skriver några inlägg är väl samma tråkiga faktum som alla klubbtidningar lider av.

En del är väl fega???

Har sett andra forum där 5-600 är registrerade men bara 5-10 stycken är aktiva.

Dom har väl tråkiga bilar?! :lol:



Länkar?

Tja till användbara sidor som säljer delar är väl bra,men "egna" sidor som sällan eller aldrig blir uppdaterade tycker iaf jag är tråkiga.



Men alla tycker väl inte som jag? :D
Användarens profilbild
Peder
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 22:16
Ort: Malmö

Inlägg av Peder »

jag tycker också modellguide är en bra idé. där kan man ju sen lägga in lite vilka bromsar som satt på vilka modeller och sånt vilket minskar eventuellt trassel på begagnatsidorna sen?



Övrigt:



Många kanske har kojor som bleknar lite i jämförelse med den hetare sorten som paraderas här, men är det inte lite svenskt att hålla käft tills man har nått att säga, och i sällskap där man misstänker att de flesta kan mer än man själv förvärras det?



Själv har jag en otrimmad automatare vilket kanske inte är direkt race-aktigt, så jag nöjer mig med underhåll snarare än modding, och då känns det inte som man har så mycket nytt att komma med. Flera som är som jag kanske?
Crow

Inlägg av Crow »

Peder skrev:Många kanske har kojor som bleknar lite i jämförelse med den hetare sorten som paraderas här, men är det inte lite svenskt att hålla käft tills man har nått att säga, och i sällskap där man misstänker att de flesta kan mer än man själv förvärras det?



Själv har jag en otrimmad automatare vilket kanske inte är direkt race-aktigt, så jag nöjer mig med underhåll snarare än modding, och då känns det inte som man har så mycket nytt att komma med. Flera som är som jag kanske?


Själv tycker jag att det inte spelar nån större roll vilket plan

kunskapsnivån ligger.Skriva i inlägg kan man göra även om man inte e så kunnig,det kan lätta upp stämningen å släppa på det seriösa ibland.Sammtidigt så lär man känna folket på forumet.

Race eller gata,trimmad,otrimmad,moddad,orginalare eller vardagsskick tycker jag inte spelar nån som helst roll.Själv har jag bara en racekoja.

Alla har vi nåt att bidra med. :D För att det här ska bli ett topforum...så skriv så tangenterna glöder. :wink:
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Inlägg av Cooper-74 »

Jag tillhör dom som numer föredrar standard eller nästan standard kojor,tja åtminstone kaross-mässigt.



Tillhör inte dom som kan rabbla reservdels-nummer utantill men det måste man inte behöva!?

Har ju iaf en liten aning vad som sitter var å vilket år å så.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Crow skrev:
Peder skrev:Många kanske har kojor som bleknar lite i jämförelse med den hetare sorten som paraderas här, men är det inte lite svenskt att hålla käft tills man har nått att säga, och i sällskap där man misstänker att de flesta kan mer än man själv förvärras det?



Själv har jag en otrimmad automatare vilket kanske inte är direkt race-aktigt, så jag nöjer mig med underhåll snarare än modding, och då känns det inte som man har så mycket nytt att komma med. Flera som är som jag kanske?


Själv tycker jag att det inte spelar nån större roll vilket plan

kunskapsnivån ligger.Skriva i inlägg kan man göra även om man inte e så kunnig,det kan lätta upp stämningen å släppa på det seriösa ibland.Sammtidigt så lär man känna folket på forumet.

Race eller gata,trimmad,otrimmad,moddad,orginalare eller vardagsskick tycker jag inte spelar nån som helst roll.Själv har jag bara en racekoja.

Alla har vi nåt att bidra med. :D För att det här ska bli ett topforum...så skriv så tangenterna glöder. :wink:
Bra skrivet, Crow! :wink: Detta forum tillägnas, som rubriken visar, Sveriges alla Miniägare (och en och annan norrman) :wink: Hur kul hade det varit om alla här kunde allt? Då hade ju hela idén med forumet fallerat. Jag kan inte särskilt mycket om kojor men jag vill lära mig. Jag kände också att det var fler än jag som satt i samma båt och det var ju därför jag skapade denna mötesplats. Här ska vi med ett gemensamt intresse för Hundkojor kunna diskutera allt möjligt om våra pärlor, men även saker utanför koj-världen. Så till er som som känner er "dumma" och okunniga kan jag bara säga: Välkommen i klubben! Ni är inte ensamma... :wink:



Sedan tror jag de flesta av våra kunniga medlemmar inte har något emot att besvara lite frågor från de som är lite nyare i gamet. Frågor som kanske är väldigt basic för en del men rena grekiskan för någon annan. Det är ju det som är vitsen med ett forum! Själv skulle i alla fall jag tycka det vore kul om man kunde hjälpa någon som har problem, för rätt som det är sitter man där själv med skägget i brevbäraren som det heter... :wink:



Så slå bort såna där tankar! Vi är här för att ha roligt och förhoppningsvis lära oss något på vägen samtidigt som vi träffar trevliga, likasinnade människor!



MVH Ubba
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

Tycker faktiskt detta forum är ett utmärkt påfund, det får en att bli lite sugen att dra igång med renoveringarna.



Håll det gärna i detta formatet , för det finns faktiskt 2 bra fungerande

hundkojeklubbar i lilla Sverige, och de behöver all stöd som finns för att överleva.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Ola skrev:Tycker faktiskt detta forum är ett utmärkt påfund, det får en att bli lite sugen att dra igång med renoveringarna.



Håll det gärna i detta formatet , för det finns faktiskt 2 bra fungerande

hundkojeklubbar i lilla Sverige, och de behöver all stöd som finns för att överleva.
Nej, jag har väl tänkt att hålla det i denna storleken, dock kommer ju forumet att utökas allt eftersom, delst forummässigt men även eventuellt med rabatter för Er medlemmar i diverse butiker, m.m. :D



Nååå, några fler synpunkter? :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag håller helt med Crow att detta är ett forum för alla som har hundkojor som intresse vare sig man är expert eller som jag nybörjare. Jag har bara haft min hundkojan i ungefär 5 månader och ser forumet som ett perfekt sätt att få träffa likasinnade och samtidigt kunna lära mig nånting om hundkojor tex, hur man ska byta till bromsskivor eller vilket vax man ska lägga på bilen då den är klar.
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Bergström
Inlägg: 46
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:35
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Utvärdering!

Inlägg av Bergström »

Ubba skrev:Vill gärna veta eftersom målet är att denna sida är att den ska vara ett självklart besök varje gång ni är ute och surfar.


Det har det blivigt för mig, är här flera gånger om dagen.
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Re: Utvärdering!

Inlägg av Babas »

Bergström skrev:
Ubba skrev:Vill gärna veta eftersom målet är att denna sida är att den ska vara ett självklart besök varje gång ni är ute och surfar.


Det har det blivigt för mig, är här flera gånger om dagen.




samma här jag sitter här flera gånger om dagen alltid nåt skoj att läsa =) hoppas det blir fler aktiva. så det kommer igång riktigt odentligt.
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Mazze »

Kort svar: Dito!



:)
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Kul att höra! Själv är jag väl också inne ett antal gånger per dagen, och som Babas skrev, alltid är det något kul att läsa. Och vad gäller aktiva användare så kommer man inte ifrån att en del bara registrerar sig och sedan ser man inte röken av dem... :( Men nya medlemmar registrerar ju sig hela tiden så det här ska nog bli bra ska ni se... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Skriv svar