Mini Life - månadens fråga, november 2008

Prata om vad du vill

Hur många hundkojeträffar var du på under 2008?

Omröstningen slutade 1 december 2008 kl. 23:39

Ingen
23
50%
1 st
9
20%
2 st
4
9%
3 st
4
9%
4 st
2
4%
Fler
4
9%
 
Antal röster: 46

Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av humbug »

Dags att summera säsongen 2008. Frågan i november är följande: Hur många hundkojeträffar var du på under 2008?
Har du varit på extremt många så ange gärna hur många, kan bli en liten tävling (jag sätter mina pengar på "minitokig")
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av Hylsan »

Verkar vara dåligt med träff-folk här...
Kan väl iofs själv erkänna att jag inte kommit iväg på någon träff, då jag helst vill åka kojja till träffen och min har inte varit riktigt hundra.

Men nästa år, då...... :D

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av Litenmentuff »

hade planerat in 2stycken iår men kojjan pajjade 1 gång och sen höll jag på och rostlaga som en tok för att hinna åka på träffen i uppsala här för inte så längesen men hann inte riktigt klart.. hehe hade bra tempo i rostlagningen innan träffen var och nu när den varit så har jag inte varit ute i garage och frysit en etta dugg. men vafan kanske skulle åka ut ikväll och göra klart det sista.. så man kan brumma lite med den innan snön kommer igen.. :mrgreen:


så mitt svar blev tyvärr 0 :(
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av minitokig »

Jag har missat några träffar under året så jag kommer bara upp i 9 kojaträffar om jag räknar igenom lite snabbt...

Liten lista: Vårträff/marknad i Viksta/Uppsala i april, MSCS årsmöte hos Jana i maj, New MINI vs Classic Mini på Lunda flygfält/Uppsala-Gimo i maj, IMM2008 i Holland i juni, MSCS-dagen på Malmby/Strängnäs i augusti, Mini träff på Gotland i augusti, International Moke Day i Uppsala i september, MiniMemorial i Uppsala i oktober, Sibylladagen i Uppsala i oktober... Hmm, har jag glömt något?

Sedan har det ju blivit andra träffar med Cooper/Moke: Motorkvällar i Ulva kvarn utanför Uppsala på tisdagar under sommaren, slussträff i Trollhättan, improviserad mekträff i Karlstad, spontana "hej-här-är-jag-kan-jag-få-se-kojan-ska-vi-fika-får-jag-sova-över"-träffar hos folk, Uppsala motormarknad, Klassikersprinten i Skepptuna, mfl

:D

Ni andra då?

8)
StaggaLee

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av StaggaLee »

Jag har aldrig varit på en träff och efter att ha läst här på forumet vad de flesta tycker om 90-tals kojor så stannar jag nog hemma hädanefter också ;)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av minitokig »

StaggaLee skrev:Jag har aldrig varit på en träff och efter att ha läst här på forumet vad de flesta tycker om 90-tals kojor så stannar jag nog hemma hädanefter också ;)
Vad är det för fel på 90-talskojor? :?
De flesta kojor som kommer på träffarna är nog 90-talskojor...

Klart att du ska komma på träffarna! :P
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av G13B »

StaggaLee skrev:Jag har aldrig varit på en träff och efter att ha läst här på forumet vad de flesta tycker om 90-tals kojor så stannar jag nog hemma hädanefter också ;)
Det är viktigare vad du är för person än vad du kör för koja,
(det är därför jag bara har varit på en träff i falköping för 7-8 år sen :mrgreen: )

P.S Inget som helst fel på -90 tals kojor 8)

//mackan
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av humbug »

Jag blev lite förvånad att det inte var fler som har varit på hundkojeträff i år. Över 50% har inte varit på någon. Så därför har jag en kompletterande fråga: Har du varit på någon allmän träff med kojan i år? Omröstningen hittar ni här: http://www.hundkoja.com/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=5640

Kom på att MCS årsmöte borde räknas som en hundkojeträff (fast utan bilar), då blir det 4 för min del, klickade fel :)
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av minijanne »

Litenmentuff skrev:hade planerat in 2stycken iår men kojjan pajjade 1 gång och sen höll jag på och rostlaga som en tok för att hinna åka på träffen i uppsala här för inte så längesen men hann inte riktigt klart.. hehe hade bra tempo i rostlagningen innan träffen var och nu när den varit så har jag inte varit ute i garage och frysit en etta dugg. men vafan kanske skulle åka ut ikväll och göra klart det sista.. så man kan brumma lite med den innan snön kommer igen.. :mrgreen:


så mitt svar blev tyvärr 0 :(
Om (!) vi inte räknar Clubmanträffen vid Hjulstakorset. hahahaha :mrgreen:

//janne
Lillpia
Inlägg: 15
Blev medlem: 30 maj 2005 kl. 18:54
Ort: Nässjö

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av Lillpia »

Brukar inte skriva så mycket här men ibland så måste man..

Har varit på 9 st träffar i år om BAC´s träff på Visingsö räknas. Visserligen för engelska bilar men vi var fler kojor än övriga bilar.
Sedan var jag dessutom på Skänninge Motormässa där vi ställde ut ett antal kojor...
Till några av träffarna har jag åkt i min 97:a.

Jag hoppas att fler ger träffarna en chans nästa sommar. Ni vet inte vad ni missar!!
Storleken har ingen betydelse.
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av humbug »

Bara ett par dagar kvar, passa på att lägga din röst.
Kan 9 hundkojeträffar vara rekord för denna säsongen?
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Re: Mini Life - månadens fråga, november 2008

Inlägg av minilimo »

humbug skrev:Bara ett par dagar kvar, passa på att lägga din röst.
Kan 9 hundkojeträffar vara rekord för denna säsongen?
Tror jag kan slå det. Samma träffar som Micke plus Taxinge Cruising i Juni.
Så 10 träffar totalt...
Skriv svar