nya clubman

Prata om vad du vill
minimini
Inlägg: 832
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

nya clubman

Inlägg av minimini »

har inte bmw misförståt något är det inte fronten som ska vära lång på en clubman o inte karrosen, bara en stille undran :roll:
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: nya clubman

Inlägg av Litenmentuff »

minimini skrev:har inte bmw misförståt något är det inte fronten som ska vära lång på en clubman o inte karrosen, bara en stille undran :roll:
känns som att bmw inte bryr sig om hur den gamla såg ut ... utan bara kör på som dom vill :)
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Enligt artikel i auto motor sport, ville de igentligen döpa den till estate eller traveller tror jag det var, men de "äger" ej dessa namn. Så därför blev det clubman som iallafall hade en anknytning till märket.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

bmw äger bara namnet mini cooper och s, samt clubman. resten äger den kineska firman som köpte rover./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Re: nya clubman

Inlägg av Frejkan »

minimini skrev:har inte bmw misförståt något är det inte fronten som ska vära lång på en clubman o inte karrosen, bara en stille undran :roll:
Jo verkligen! Men det lustiga är ju att man kommer undan med en sådan historieförfalskning. När jag var på den internationella provkörningen av Clubman i Madrid så var det en kollega från en stor dagstidning som tittade klentroget på mig när jag försökte förklara att Clubman var ett missvisande namn och att den borde heta Traveller eller Countryman.
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: nya clubman

Inlägg av minijanne »

Upp :mrgreen:

Det verkar som om BMW köpt på sig namnet Countryman - och bidrar därmed ytterligare till den tidigare totala förvirringen rörande beteckningar på Mini (Classic) och MINI (BMW) :roll:
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: nya clubman

Inlägg av Mini Maz »

Bild
Countryman som verkar va en suv liknande bil.
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Skriv svar