Hjälp med uppdatering av hemsida (Frontpage)

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Jonas Garage
Inlägg: 83
Blev medlem: 30 augusti 2010 kl. 19:43
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Hjälp med uppdatering av hemsida (Frontpage)

Inlägg av Jonas Garage »

Har fått problem vid försök att uppdatera av min hemsida, får felmeddelande som jag inte kan tyda när jag försöker lägga in bilder och info.
Det hör till saken att sidan är skapad av en god vän i Frontpage för många år sen och Frontpage är så antikt att det inte finns support och uppdateringar längre har jag förstått.
Jag får felmeddelande:  "425 Could not open data connection to port 39793: Connection timed out"
Jag har googlat en hel del och försökt prova om det är brandväggen som ställer till det men inte lyckats lösa problemet än.
Finns det någon datakunnig som kan hjälpa mig att lösa problemet och hjälpa mig komma vidare vore jag oerhört tacksam!
Eller om alternativet är att hitta ett motsvarande hemsidesprogram där man enkelt kan flytta över alltihop från Frontpage ..?
Kontakta mig gärna så får vi diskutera hur det här skall lösas (jonas at speedwell .se)
Håller tummarna att jag får napp av någon mer datakunnig person!
Hemsidan är delvis mini-relaterad! 

/// Jonas 
425
425
fault code 425.JPG (11.52 KiB) Visad 3607 gånger
 
 
 
miknik
Inlägg: 15
Blev medlem: 9 juni 2020 kl. 16:24

Re: Hjälp med uppdatering av hemsida (Frontpage)

Inlägg av miknik »

Hej!

Jag själv är inte så webbdesign kunnig, men är det inte enklare att flytta hela sidan till t.ex. Wordpress eller liknande och låta bli arbete med frontpage? Det kanske är en del jobb i början, men blir förmodligen i längden enklare...
Skriv svar