händer inget här

Prata om vad du vill
Björn i Länna
Inlägg: 24
Blev medlem: 11 mars 2015 kl. 11:26
Ort: 74011 Länna

händer inget här

Inlägg av Björn i Länna »

Är detta nedlagt till fömån för facebook?
 
minimini
Inlägg: 831
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: händer inget här

Inlägg av minimini »

undrar jag med, fuck facebook
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: händer inget här

Inlägg av Gerry »

Njaa, helt dött är det väl inte. Men alla kanske är ute och kör?
(Forum är ju bäst när man har problem)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: händer inget här

Inlägg av Hylsan »

Man tycker att mekandet kanske skulle öka så här i pandemitider men tror snarare att det handlar om att dagens "ungdom" inte orkar med forumläsande nu förtiden. Folk orkar inte läsa helt enkelt (varken digitalt eller vanliga böcker). Har för mig jag läste nån artikel om att har man inte fångat besökarens intresse på 3 sekunder så har man tappat besökaren, så kort fokustid har dagens besökare :(
Ser det på många andra forum också.

Har dock svårt att klaga då jag inte tillför något själv, bilarna bara står o samlar fågelbajs i ladugården pga för många andra projekt.
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
Mats
Inlägg: 83
Blev medlem: 27 juli 2006 kl. 22:44
Ort: Knivsta

Re: händer inget här

Inlägg av Mats »

Absolut inte nerlagt, men dåligt med aktivitet då alla envisas med att hänga på Facebook istället. Här bygger vi upp ett stort, välkategoriserat och sökbart arkiv med Mini-relaterade frågor och svar, men folket verkar hålla sig till Facebook av bekvämlighetsskäl. Men vi får väl hoppas att Facebook bara är en fluga som snart är över, så att alla kan hitta tillbaka till det gamla goda klassiska internet igen. :wink:
miknik
Inlägg: 15
Blev medlem: 9 juni 2020 kl. 16:24

Re: händer inget här

Inlägg av miknik »

Det är för få aktiv här.

Jag är hyfsat nytt med Mini och bygga upp min första Mini själv. Frågor jag hade, fick jag svar genom Youtube video eller via Facebook. Det går mycket snabbare än att söka rätt kategori och formulerar frågan.

Så, ja forumet lever men kanske det är svårt att få riktig liv igen när nya inte hitta hit.
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: händer inget här

Inlägg av Crona »

Forumet kommer nog aldrig tillbaka till sina fornstora dagar, forumet låg nere under ganska lång tid så då blev det ett förändrat beteendemönster och folk flytta över till Facebook. Det är lite tråkigt för här på forumet finns en enkel och bra sökfunktion så man kan söka information på ett helt annat sätt än på Facebook där ofta samma frågor ställs med olika mellanrum. Men vi stofiler med eller utan Facebook konto får skriva lite intressanta och kanske helst provocerande inlägg så skall ni se att någon länkar dem till Facebook och då styrs ju även Facebook användarna hit och förhoppningsvis upptäcker den kunskapsbank som finns gnom alla tidigare inlägg.

//Thomas
 
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar