Trackdays

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
mowog85
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 januari 2011 kl. 19:38
Ort: Ljusdal

Trackdays

Inlägg av mowog85 »

Nu är det ju ett tag kvar innan min blir åkklar men man måste ju få tänka lite framåt och drömma lite nu när trista vintern lägger sig över vårt kalla land.

Finns det några arrangemang där man får gasa lite på bana med kojjan? jag är sådär lagom oinsatt i vad det finns för banor och klubbar/föreningar/organisationer som kan tänkas annordna sk trackdays för "vanliga" bilar,ej fullrace komma på trailer bilar.
Stripp körning har ju dykt upp lite här och var men de roliga med en koja är ju kurvor :)
EMP371
Inlägg: 140
Blev medlem: 26 januari 2015 kl. 13:18

Re: Trackdays

Inlägg av EMP371 »

Om du går in på rejsa.nu så kan du se vilka banor och arrangörer som finns. Mazdaklubben ordnar ganska många trackdays och dom är inte lika dyra som många andra. Det ör ännu billigare om man är medlem där.
Trackdays delas nästan alltid in i 2-3 olika grupper beroende på bil och vana.
Gokartbanor och flygfältsbanor passar nog bäst för kojor. Har kört på Gröndal motorstadion utanför Eskilstuna som är ganska bred och mycket kurvor.
Det är en jätterolig bana. Annars är min favorit Kinnekulle men det är ju väldigt långt dit.

Som sagt gå in på rejsa.nu och kolla på banorna som finns. Nästs års träffar är nog inte inbokade än men det kommer efter hand.
Det brukar finnas lite banfilmer där man åker med någon.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Trackdays

Inlägg av bulten08 »

Vi i Mini Seven Club Sweden håller på att kolla intresset inför en eventuell träff på Eskilstuna motorbana nästa sommar. Vi har även blivit inbjudna av Bavaria racing (BMW,MINI) att köra på deras trackdays nästa år. Mer info kommer. Men just nu ser ut att nästa kunna bli ett bra år för den som vill köra koja på bana.

/Marcus ordförande MSCS
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
mowog85
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 januari 2011 kl. 19:38
Ort: Ljusdal

Re: Trackdays

Inlägg av mowog85 »

bulten08 skrev:Vi i Mini Seven Club Sweden håller på att kolla intresset inför en eventuell träff på Eskilstuna motorbana nästa sommar. Vi har även blivit inbjudna av Bavaria racing (BMW,MINI) att köra på deras trackdays nästa år. Mer info kommer. Men just nu ser ut att nästa kunna bli ett bra år för den som vill köra koja på bana.

/Marcus ordförande MSCS
Spännande,ska bli kul att se vart det leder.Förhoppningsvis kanske det bli några trackdays norr om Sthlm oxå.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Trackdays

Inlägg av Hollywood Vampire »

Förhoppningsvis kanske det bli några trackdays norr om Sthlm oxå.
Vore ball! G:a Färila-basen, nästgårds med Ljusdal, borde väl finnas möjlighet att köra en slinga på i nordvästra banändan vid klargörningsplatserna? :)

Bild
Användarens profilbild
Magna-Flash
Inlägg: 613
Blev medlem: 26 januari 2009 kl. 22:14
Ort: Sundsvall

Re: Trackdays

Inlägg av Magna-Flash »

Mittsverigebanan har ny ägarkonstellation och satsar på att få tävlingslicens...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Magnus
--------------------------------------------------
Mini 1000 -75 (jubileumsmodell)
Mini Van -75
Användarens profilbild
mowog85
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 januari 2011 kl. 19:38
Ort: Ljusdal

Re: Trackdays

Inlägg av mowog85 »

Hollywood Vampire skrev:
Förhoppningsvis kanske det bli några trackdays norr om Sthlm oxå.
Vore ball! G:a Färila-basen, nästgårds med Ljusdal, borde väl finnas möjlighet att köra en slinga på i nordvästra banändan vid klargörningsplatserna? :)

Bild
Jo det vore ju närma och bra :) körs ju lite dragracing där på sommrarna. Porscheklubben brukar om jag inte minns fel köra konbana på Hudiksvalls flygfält så det borde ju andra klubbar kunna göra oxå.
Skriv svar