Jubileumskoja

Prata om vad du vill
figster
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 oktober 2017 kl. 00:20
Ort: Malmö

Jubileumskoja

Inlägg av figster »

Hej alla

Har en jubileumskoja från 75.Svart med skylt och dekaler och lejongul inredning. Orginalskick men ej rullat på +30 år ! Hur skall jag tänka inför en renovering av den ? Den är inte rostig, har stått i varmgarage alla år. Allt är original men startar ej som den står för tillfället. Hade tyckt det var skoj att få rull på den och är beredd att pitcha in en del pengar för att den skall bli så. Ser den inte som ett musee föremål utan vill ha igång den för att kunna finköra när lusten faller på :)

Alla synpunkter är välkommna !

Hälsar

F
minimini
Inlägg: 829
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Jubileumskoja

Inlägg av minimini »

gå genom motor o bromsar, städa o tvätta den o behåll den absolut original
det finns inte många, om några helt originala kvar
vill du bygga om sälj den du har till någon som vill bevara den o köp en annan
för många fina org bilar har blivit slaktade
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Re: Jubileumskoja

Inlägg av minilimo »

Hej!
Låter som ett inte allt för svårt projekt. Det är nog som sagt att bara gå igenom motor och bromsar så får du nog liv i den.
Jag har försökt gjort en lista på jubileumskojor och är intresserad om din finns med på min lista. PMa gärna om du inte vill skriva ut regnr och vilket jubileumsnummer den har.
Lycka till!
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Jubileumskoja

Inlägg av Crona »

Hej,
Jag tycker att du skall bevara den i originalskick, det betyder inte att du inte kan renovera den men byt ut så lite delar som möjligt det är bättre att renovera originalkomponenterna än att byta ut dem till nyare.
Jag har skrivet en lite berättelse om dessa Jubileums kojorna som du hittar HÄR
Även jag har en lista så du får gärna berätta vad du har för nummer även för mig :wink:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Jubileumskoja

Inlägg av Cooper-74 »

Byta till lite kuligare fälgar och en trevlig ratt kan man ju alltid göra, men spar orginalgrejorna!

Sen verkar en grej vara lättare än andra att fixa till för att se orginal ut, även om fälgarna bytts: Däcktext i guldfärg!

Totalt missat det! Men hade tydligen läst det nånstans på en eminent blogg :wink:

Undrar fortfarande om den som är numrerad 007 finns nånstans därute..?
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar