har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av minitokig »

En annan forummedlem kontaktade mig och undrade om aktiviteten gått ner och var det istället ökat.
Är det Facebook som tagit över?
Eller är det bara vinterdvala?
Eller är det forummedlemmar som mig som inte tar ansvar och uppdaterar projektrådar, rapporterar från träffar, svarar på inlägg osv?

Vad säger forumägarna, vad visar besöksstatistik ? Eller har ni/de gått i dvala också?
Det var ett tag sedan startsidan uppdaterades...

Vad säger ni andra medlemmar?
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Crona »

Gillar inte att inlägg/trådar bara raderas utan att man får någon förklaring och utan att texterna bryter mot forumreglerna :evil:
Sporadiskt är här extremt lågt till tak och känns lite godtyckligt i modereringen, personligen så tycker jag då inte det är lika skoj att lägga ner tid och utveckla sina svar.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av minijanne »

Nä nu blir jag förbannad!!

Jag tycker att det är jävligt tråkigt att moderatorerna på det här forumet gång på gång beskylls för att påverka aktiviteten på forumet. Under förra året (2015) modererades sammanlagt 14 trådar av moderatorer. Av dessa var det EN (1) tråd där större delen av diskussionen togs bort, tråden låstes även. Detta gjordes i dialog med trådskaparen. Tråden var en säljesannons och dessa ska inte ses som diskussionstrådar utan som just annonser.

De övriga modereringarna var säljannonser som raderades enligt forumreglerna, några fall av dubbelt innehåll och spam-inilägg, samt korrigeringar av ej fungerande länkar bilder.

Jag skiter i det här forumet nu och slutar som administratör.

Tack och adjö!
EMP371
Inlägg: 140
Blev medlem: 26 januari 2015 kl. 13:18

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av EMP371 »

I alla fall jag tycker att du har gjort ett mycket gott arbete. Dessutom fungerar forumet väldigt bra. Jag har tack vare det här forumet fått flera nya trevliga kontakter som alla är lika nördigt förtjusta i den lilla 3-metersbilen.

Hoppas du tänker om och inte påverkas av någon enstaka avvikande synpunkt.
Användarens profilbild
tvr
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 januari 2015 kl. 19:55
Ort: Kungälv

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av tvr »

Hålla med EMP371 och hoppas att du tänker om Janne.
Själv har jag inte märkt av någon överdriven moderering och kan konstatera att tonen på detta forum är betydligt mer städad än på många andra. Folk verkar generellt veta hur man uppför sig och har trevlig ton. Men det kan ju ha varit undantag som jag inte märkt av.
Austin Countryman 1968
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Crona »

Förbannad blev jag också, inte första gången text jag skriver raderats det var samma visa förra gången ingen säger något texten bara försvinner.

Men det är bättre att jag dra än du, så fimpa mitt användare ID så slipper ni mig.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Är det Facebook som tagit över?
Eller är det forummedlemmar som mig som inte tar ansvar och uppdaterar projektrådar, rapporterar från träffar, svarar på inlägg osv?
Kanske någon kombo ihop med dvala. Forumet har 1690 medlemmar, varav ett tjog "uppdaterar" forumet!
Men är inte detta klassiskt för ett entusiast-forum? Dvs det är en jäkla aktivitet för att sedan dala.
Forumet har ju ändå några år på nacken... ;)

Och/eller att en nykomling intar nätet? Luftkylda Svenska VW freaks har haft 3st populära forum, varav 2st haft sin uppgång och fall..
Det 3:e och senaste (Boxerville) verkar vara på sin topp nu, men det har också fungerat smärtfritt med få "forum-gräl" vilket admin har
klivit i ganska snabbt och benat ut! Vari raderade texter,här på forumet, förekommit har detta gått helt förbi mig!

Själv så diggar jag Facebook-sidan då den är enklare att slanga upp bilder på! :)
Användarens profilbild
tvr
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 januari 2015 kl. 19:55
Ort: Kungälv

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av tvr »

Facebook har ju helt klart sina poänger som "blogg" men som forum funkar det ju inte. Dålig sökbarhet och man kan inte dela inläggen i kategorier. Synd att det inte funkar lika bra i forum-miljö istället för det skulle öka aktiviteten i andra trådar också.

Tror du är inne på en sak som är en stor del i om forum uppdateras frekvent. Nämligen möjligheten att enkelt och obegränsat ladda upp bilder och visa dem i inläggen. Det ger mer liv till trådarna och mer intresse. Kolla t ex på "rejsa.nu" som har haft väldigt mycket aktivitet i många år och som inte visar tecken på att minska. Sen har det ju med "medlemmarnas" ålder att göra också. Hundkoja är kanske inte precis en ungdomsbil (på gott och ont).
Austin Countryman 1968
Majk_
Inlägg: 114
Blev medlem: 20 mars 2012 kl. 21:21
Ort: Svärdsjö

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Majk_ »

Vad är det för Facebook-sida ni språkar om?
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Nämligen möjligheten att enkelt och obegränsat ladda upp bilder och visa dem i inläggen.
Ehh ja just det ja, Instagram kan kanske också vara något som urholkar forum!?

Jag ska be min bättre hälft läsa denna tråd och ge sin syn på saken, då hon jobbar med sånt här som vi snattrar om! :)
Dvs Forum, bloggar, community’s ur ett slags beteende-vetenskapligt perspektiv!
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Litenmentuff »

enda gruppen på facebook som jag hittat som är svensk och aktiv är denna

Hundkoja Mini Bmc Austin Leyland

Mini Seven Club Sweden

finns det flera? :?:
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av crowan »

Om man använder tapatalk på mobilen så är det riktigt enkelt att ladda upp bilder.
clubman 1330
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Litenmentuff »

forumet är väl alltid dött på vintern ? för att gå on topic igen. har aldrig märkt att det skulle vara så mycket action på detta forum på vintern.
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av Gerry »

Jag gillar också det här forumet.
Det är ju betydligt lugnare här nu när bilarna står still (& förhoppningsvis inte går sönder lika mycket).
Som det är nu har jag ju knappt kollat på allt som borde vara fixat (eller iaf påbörjat) inför sommaren.
Men snart drar väl vårsolen igång & då lär även inläggen här öka.

Vill man så kan man ju logga in på theminiforum.co.uk , där hinner jag aldrig läsa ikapp..
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: har aktiviteten gått ner på hundkoja.com ?

Inlägg av crowan »

Här finns mycket historik och söker man hittar man svar på enormt många frågor direkt.
clubman 1330
Skriv svar