Underbara Opus bilprovning

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Underbara Opus bilprovning

Inlägg av Crona »

Ojoj jag börjar nu förstå varför det blev som det blev från början, denna hade nog även jag underkänt :roll:

Beställ en ny skylt från Someford eller liknande, tror att man på vissa ställen kan få den stansad om man skickar med ett regbevis, men då du sen verkar sakna luftstyrningen framför kylaren så montera den rakt i fråntplåtens överkant.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
pickupen
Inlägg: 65
Blev medlem: 13 januari 2013 kl. 00:59
Ort: Kalmar

Re: Underbara Opus bilprovning

Inlägg av pickupen »

Visst är placeringen galen men den har suttit där i många år så varför börjar dom bråka om den nu. Om den hade varit oläslig eller trasig kan jag förstå att den ska bytas/flyttas. Vi har här ett fordon som är 51år gammalt och ska hanteras därefter. När våra barn tar vid lämnar vi något historiskt efter oss som t. ex en galet placerad chassieskylt
Användarens profilbild
mowog85
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 januari 2011 kl. 19:38
Ort: Ljusdal

Re: Underbara Opus bilprovning

Inlägg av mowog85 »

Väcker den här tråden....
Har en 69a och på den finns vad jag hittat bara den fastskruvade plåten fram brevid huvlåset,i golven på höger finns dock en ditsvetsad plåt men den har ett annat nummer,karossnummer :?
Vågar man uppsöka besikningen så?
pickupen
Inlägg: 65
Blev medlem: 13 januari 2013 kl. 00:59
Ort: Kalmar

Re: Underbara Opus bilprovning

Inlägg av pickupen »

Har någon av plåtarna samma siffror som chassienumret på ditt regbevis? Dom satte dit en plåt med en radda siffror som är något slags bygg/tillverkningsnummer som inte har med chassienr att göra. Sitter ofta i närheten av huvlåset har jag för mig. Chassienumret borde vara det som du har under passagerarstolen. Är det en ditsvetsad plåt har man nog bytt golv någon gång. Dom brukar vara stansade direkt i golvet. Dom började med det i slutet av 60-talet så det borde stämma på din bil. /Thomas
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Underbara Opus bilprovning

Inlägg av Crona »

mowog85 skrev:Väcker den här tråden....
Har en 69a och på den finns vad jag hittat bara den fastskruvade plåten fram brevid huvlåset,i golven på höger finns dock en ditsvetsad plåt men den har ett annat nummer,karossnummer :?
Vågar man uppsöka besikningen så?
Hej,
Det skall sitta en chassiplåt på luftstyrningen framför kylaren, och på en 69:a skall den vara popnitad fast, plåten som sitter bredvid huvlåset är den röd med ett blankt fält och står det "commission No" och plåten som är fastsvetsad i golvet är den rektangulär eller har den avrundade kortsidor?

Jag har som jag skrivet i ett tidigare inlägg om just chassinummer aldrig sett chassinumret i golvplåten på bilar upp till och med 1969, och om det finns i golvet så skall det vara stansat in.
Jag gissar att du har hittat karossnumret posta en bild på dina plåtar så skall vi reda ut vad det är för nummer.

Du gör klokt i att inte köra till besiktning förrän du vet att en av dem är chassinummer och den skall helst sitta på rätt ställe också.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar