Hjälp

Prata om vad du vill
tummelisa
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 september 2014 kl. 21:16
Ort: Köping

Hjälp

Inlägg av tummelisa »

Är ny medlem och ägare till en koja som ska renoveras.
Eftersom jag är helt grön som kojaägare undrar jag över ett antal saker som jag behöver veta när jag tänker beställa delar.
1. Enligt förre ägaren och registreringsbeviset är det en Austin mini 1000 -75, är det då en MkI MkII eller MkIII?
2. Går det att montera motorn med tillbehör på främre ramen för att sedan lyfta karossen över hela paketet?
Jag kommer säkert att behöva Ert stöd längre fram.
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Hjälp

Inlägg av crowan »

Välkommen! Du kommer att hitta svar på det mesta här.

1 MK3
2 ja, men det är nog smidigare att lyfta i motorn efteråt.
clubman 1330
mojoman
Inlägg: 207
Blev medlem: 18 september 2013 kl. 21:33
Ort: Sigtuna

Re: Hjälp

Inlägg av mojoman »

Här får man all hjälp som behövs, men ibland så kan det dröja ett tag innan man får svar, men ett svar får man garanterat.

Är själv ny med hundkoja sedan ett år tillbaka i tiden och fått tonvis med tips och råd om hundkojan här
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Hjälp

Inlägg av Hollywood Vampire »

Jag kommer säkert att behöva Ert stöd längre fram.
Kör så det ryker! :)
Ytterligare hett tips är att antingen köpa en Haynes verkstadshandbok alt. kika via nätet där v.handböcker till kojan brukar finnas i PDF!

Mycket värdefulla data och moment och hur du går till väga i dessa!

Ett annat tips, ur ren forum-kultur, är att direkt googla ex.vis drivknut hundkoja så brukar det i samtliga fall dyka upp länkar till trådar här på forumet. Yttermera att använda sökrutan här på forumet uppe till höger och/eller Avancerad sökning
tummelisa
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 september 2014 kl. 21:16
Ort: Köping

Re: Hjälp

Inlägg av tummelisa »

Tack för Ert snabba svar.
Jag har skaffat Hynes verkstadshandbok, samt en svensk versionen som Dalhems säljer (ej inbunden bara kopierad).
Pluggar nu för fullt på kvällarna för att skaffa mig kunskap inför början på min restaurering.
Kommer säkert att höra av mig på forumet för att få Era åsikter när jag kört fast.
Tänker lägga upp bilder på kojan undan för undan.
Trevlig helg.
Skriv svar