Hello Skåne!

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Hello Skåne!

Inlägg av Hollywood Vampire »

Jag med lilla familjen är nere i Skåne på semester denna vecka och nästa. F.n är vi i Ystad-trakten, och nästa vecka i nordvästra Skåne på gränsen till Halland.

Finns det några vecko-träffar, spontanträffar (typ "sparka däck" på parkeringen vid någon Hamburgeria) eller allmänna garage-häng, med omnejd till de orter jag befinner mig vid... Fast å andra sidan känns avstånden mycket kortare här nere! (trevligt) :D
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: Hello Skåne!

Inlägg av timppa »

Har rätt dålig koll på bilträffar men en jag var på några gånger förra året är Tisdagsträffen i Löddeköping(en bit nordväst om Lund). Där brukar det vara en jädra massa bilar och tvåhjulingar att titta på. Mer information om denna finns på http://vikingatider.skane.org/category/ ... tortraffar
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Hello Skåne!

Inlägg av Fekkeman »

Vet inte med säkerhet, men det finns ett bilmuseeum i Simrishamn som kan vara värt ett besök.
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Hello Skåne!

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Tisdagsträffarna är alltid värt att besöka, tyvärr är jag på en privat bilträff på tisdag så jag är inte på Lödde träffen.
Autoseum i Simrishamn är trevligt med mycket bilar, Alla är inte i enastående skick, men alltid roligt att titta på.
Passa på att ta en fiskbit eller sillamacka i hamnen.
Såg din bil på Knutstorp, den ser trevlig ut. Hade inte så mycket tid efter som jag jobbar med SSM.

Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: Hello Skåne!

Inlägg av silverbullet 96 »

Yip! another vote for Löddekoping. minis are always overly welcome.

Was there last week and it was great(maybe I saw Patriks Lotus?). I will skip it tonight but will be there next tuesday.


Nostalgi Cafe - in tomelilla is worth a visit.
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Hello Skåne!

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Jo jag var där med min Lotus Excel (röd) :-)
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Hello Skåne!

Inlägg av Hollywood Vampire »

Det vart inte så mycket koja-träff/häng i Ystadtrakten, dock blev det att jag åkte iväg och hälsade på där "gnistan" till att verkligen skaffa en Mini Marcos tändes förra sommaren.. Det var super-trevligt att snacka med ägaren, samt titta på den Marcosen och ta lite bilder inför mitt Mini Marcos projekt! :)

Denna vecka är vi i Torekov, och ställer frågan på nytt om det är något koja-relaterat i denna del av Skåne eller södra delarna av Halland? :wink:
Skriv svar