Lämpliga trafikanter?! En mörkblå Volvo 740..

Prata om vad du vill
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Lämpliga trafikanter?! En mörkblå Volvo 740..

Inlägg av Cooper-74 »

Var en liten sväng i Hässleholm och kollade på cruisingen efter Power meet vilket alltid är skoj se dessa kromtyngda bilar av alla de slag.
Kör hemåt nåt efter 23 tiden och nästan hemma ser jag varningsblinkers lagom där vägen blir tvåfilig och en varningstriangel med tillhörande bil där jag hann se att däcket saknades helt på vänster bakfälg! Rejäl punktering minst sagt!
Stannar för att kolla läget, ensam tjej som säger där inte finns reservhjul i S80n hon körde men jo långt ner i bagaget fanns nödreserv (så hon hade ju på sätt och vis rätt...) Försöker mig på lossa bultarna men gick bet.. :oops:

Nu kommer det skrämmande: en av bilarna (en mörkblå 740) som passerade KÖR ÖVER VARNINGSTRIANGELN SOM HON STÄLLT EN REJÄL BIT BAKOM BILEN!!!!!
Att bilar inte bryr sig om att stanna må vara en sak men när man inte ser en varningstriangel innan två bilar med varningsblinkers :roll: :roll:

Ställde ut den ur min bil och gav henne en reflexväst.
Hon fick sen loss bultarna själv när jag stack hem för att hämta ett rör att förlänga fälgkorset med så mitt blygsamma bidrag var att veva domkraft och hänga dit nödhjulet.

Sensmoral: Se till att ha reflexväst i bilen, och gärna TVÅ varningstrianglar för nåt pucko kan köra över den innan du är klar med hjulbyte eller dylikt.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Lämpliga trafikanter?! En mörkblå Volvo 740..

Inlägg av Hollywood Vampire »

Sjysst insats av dig! :) Fantastiskt galet av den där 740 snubben. Utan att döma på förhand, men det första jag kom att tänka på är folk (läs:idioter) som sitter och sms:ar, facebookar, twittrar etc med sina mobiler samtidigt när dom kör!

Klen tröst, men tur att "det bara" var en varningstriangel som fick stryk!

Bra upprop där; Jag har 2st reflexvästar i min bil. Samt en sådan röd, bakre, cykellampa med magnet, som jag kan ställa på blinkande läge och fästa på taket riktat bakåt till våra medtrafikanter!
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Lämpliga trafikanter?! En mörkblå Volvo 740..

Inlägg av MinMorris »

har också en reflexväst men en blinkande cykellampa är en bra udé. Min bil saknar varningsblinkers och det är ju inte omöljigt att man får fel på elen i bilen heller.
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Lämpliga trafikanter?! En mörkblå Volvo 740..

Inlägg av Crona »

Cooper-74 skrev: Försöker mig på lossa bultarna men gick bet.. :oops:
Men vaa faan, nu är det hög tid att börja träna :mrgreen: :mrgreen:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: Lämpliga trafikanter?! En mörkblå Volvo 740..

Inlägg av silverbullet 96 »

Shit!!!!

I always carry a a real Ledhandtag! The tool provided with modern cars is useless
Skriv svar