Efterlysning/släktforskning?

Prata om vad du vill
Bengt-Ove
Inlägg: 9
Blev medlem: 9 oktober 2013 kl. 22:16
Ort: Trollhättan

Efterlysning/släktforskning?

Inlägg av Bengt-Ove »

Köpte en Austin 1000 mkll -69 från Erik Sjöbergs (Upplands Väsby) dödsbo. Jag skulle gärna komma i kontakt med personer som har lite historia om bilen.
Fick av Eriks son reda på att motorn var helrenoverad och något uppskrämd, vilket verkar stämma då den går fint och accar som en skållad råtta :rivstart:
Det tråkiga är att plåtarna med motor- och chassinummer saknas så jag är mycket intresserad om någon har sån ingående information (mekkompis?).
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Efterlysning/släktforskning?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Brukar inte chassi.nr vara instansat någonstans på karossen? På mitten/sena 70-talare brukar chassinr. vara instansat i golvet bakom passagerarstolen! Hoppas fler kan fylla på med uppgifter när/var/hur instansat chassinummer på mk1, och framförallt mk2!
Bengt-Ove
Inlägg: 9
Blev medlem: 9 oktober 2013 kl. 22:16
Ort: Trollhättan

Re: Efterlysning/släktforskning?

Inlägg av Bengt-Ove »

Coolt
Ska byta stolarna nu i vinter så det passar utmärkt att rota runt under mattorna just nu.
Tack för tipset! Fler såna och som jag skrev vill jag gärna komma i kontakt med folk som tror sig ha lite historia om just den här bilen.

Ps. Skön blogg, herr Vampire Ds.
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Efterlysning/släktforskning?

Inlägg av Crona »

Hej Bengt-Ove,
Tyvärr inget instansat chassinummer på MK1 och II det råder förvisso lite frågetecken omkring de sista MKII men du kan kolla lite i DENNA tråd där diskuteras de olika placeringarna av instansningar så kolla på dessa ställen men som sagt jag tror tyvärr inte du hittar något på din.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar