britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av silverbullet 96 »

Bild

Som brittiska bilägare och entusiaster (vår mini cooper är vår stolthet och glädje) älskar vi att se brittiska klassiker på våra svenska vägar, vi vill därför även hjälpa dig att hålla din stolthet och glädje på vägen. Vi klassiska bilägare är välsignade med en blomstrande marknad fylld med bra butiker för klassiska bilar (varav endel är våra leverantörer) men dessvärre för oss Sverige-baserade entusiaster så är dessa butiker oftast baserade i Storbritannien. Generellt är detta inte ett problem när man köper lite dyrare delar och objekt, trots att dyra portokostnader och lång väntetid kan vara frustrerande. Men när det handlar om enkla och billiga delar blir denna frustration stor. Speciellt när delen i fråga är en enkel mutter eller bult.

Under tiden som vi har ägt och underhållit vår mini cooper har vi upptäckt att fastelement av rätt storlek, kvalitet och material kan vara svåra att hitta.

Vid förberedelsen av vår bil inför sommaren 2013 stötte vi på en skadad bult vid reparation. En enkel bult höll upp hela reparationen och lämnade bilens bakvagn i bitar tills en ny bult kunde anskaffas och erhållas. 10 dagar senare kom den nya bulten från England och vi kunde ställa ihop bilen igen inför säsongen.

Vi startade därför www.britishnutsandbolts.se. För att hålla det enkelt erbjuder vi dig möjligheten att köpas fastelement individuellt i tum och unf/unc, lätt och med snabb frakt.

Enkelt nog skickas nästan alla våra paket med postens gröna kuvert, då de är av bra storlek för att levereras direkt till din brevlåda. Om du bara behöver ett par enkla skruvar skickas dessa i ett vanligt kuvert.

Vi är flitiga bilträffs besökare, så ser du vår bil under säsongen så kom gärna och säg hej!

Välkommen till oss på britishnutsandbolts.se

Craig
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av heemini »

Good Luck with your new business, Craig!
/Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av Hylsan »

Lycka Till!

kommer säkert bli en flitig handlare när jag börjar sätta ihop min bil, lär garanterat saknas massa "%¤"F%¤ muttrar :)
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av Crona »

Skoj att kunna handla på nära håll :D
Har du fullt sortiment på UNF i rostfritt :twisted:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av silverbullet 96 »

Hi Thomas!

Unfortunately not yet!

The thing with A2 Stainless is, that it really isnt suitable for areas of direct loading (suspension etc). Good for fittings (bumpers etc)

Stainless has a tensile strength of 700nm compared to 8,8 / grade 5 which has a tensile strength of 830nm
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av Crona »

Jo det stämmer att standard rostfria bultar är skörare och går av lättare, men till stötdämparna så byta jag enbart muttrarna till infästningarna och då till en betydligt bättre kvalité än A2 :wink:

Skrev en liten notis om din firma på BLOGGEN och sväva som vanligt ut lite mer för att det inte skulle bli så enkelt.

Avsluta också med lite onödigt vetande som, var hittar man mm gängor på en A-motor.
Kanske ingen 10.000:- fråga men man måste tänka till lite :twisted:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av silverbullet 96 »

spark plugs :?:

And 86 onwards rubber cones :P

Thanks for the blog mention!!!!
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av Crona »

silverbullet 96 skrev:spark plugs :?:
Javisst, självklart är det tändstiften alla (standard) tändstift är M14x1,25.

Jo även de nyare gummidonen har mm så Engelsmännen håller sakteliga på att ställa om till mm inch by inch :mrgreen:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av silverbullet 96 »

Newly added to our range :

Larger choice in thread sizes - http://www.britishnutsandbolts.se/ganga ... 11_73.html


Gul Förzinkade, SAE klass 8 - http://www.britishnutsandbolts.se/forzi ... 95_98.html

Insexskruv med Försänkt, Cylindrisk och Kullrig huvud - Värmebehandlad klass 12.9 eller Rostfri (A2) - http://www.britishnutsandbolts.se/insex ... c-105.html

Stop skruv - http://www.britishnutsandbolts.se/stoppskruv-c-108.html

And more to come soon, threaded bar, left handed threaded fasteners.....
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: britishnutsandbolts.se - Äntligen Redo!

Inlägg av Cooper-74 »

And you´ll be wearing t-shirts printed "We´re Nuts, and Bolts" when you´re at shows?
Could work! 8)
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar