Välkommen tillbaka Ubba-tråden :)

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Välkommen tillbaka Ubba-tråden :)

Inlägg av Hylsan »

Välkommen tillbaka till forumet Ubba! :)

Finns säkert många nya medlemmar som är nyfikna på vad du är för en filur, kan du inte berätta lite om dig själv!
(vill inte att du ska känna dig pressad :lol: )

Oavsett så är det kul att Kaptenen är tillbaka på skutan efter några landkrabbe-år.

/Tomas
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Välkommen tillbaka Ubba-tråden :)

Inlägg av crowan »

Kan bara hålla med! Jättekul!
clubman 1330
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Välkommen tillbaka Ubba-tråden :)

Inlägg av Ubba »

Kul att du startade den här tråden! Jag satt igår kväll och tänkte startat en likadan men var så jädrans trött så jag kom inte på någon bra rubrik. Var först inne på "Ubba - Återkomsten" men vem fan skulle klickat på det? ;-)

Ja, vad kan man då säga om mig? Jag kallas av någon skum anledning för Ubba och har så gjort sedan mellanstadiet, varför vet jag inte. Föddes 1981 i de västgötska skogarna men bor sedan 2002 i Halmstad där jag jobbar som marknadsansvarig för en koncern inom transport och logistik.

Ett par år efter att jag flyttade hit till Halmstad för att plugga råkade jag bli med koja. Det var en metallicgrön -73:a med silvriga stripes som tidigare rullat i här i stan som reklambil för Team Sportia. Jag hade mekat en del tidigare men då jag egentligen är van vid tysk precision kunde jag i princip ingenting om dessa engelska små problembarn. Bilen jag köpte var i gott skick men behövde naturligtvis lite kärlek. Jag började söka på nätet men hittade inte så mycket matnyttigt. Jag kände då att ett svenskt hundkojeforum var något som saknades. Sagt och gjort, jag satte igång och hösten 2004 lanserades fröet till det som idag är Skandinaviens största mötesplats för klassiska hundkojor.

Under årens gång lämnade jag mer och mer över driften till ett gäng eldsjälar här på sidan då arbete och livet i övrigt tagit upp all min tid. Jag sålde kojan i samband med en flytt och förutom ett kortare återfall har jag nu varit kojalös i några år. Jag var dessutom otrogen under tiden med några vackra tyskor i form av par Mercor och en klassisk 911 från det gyllene året 1981.

Det har dock börjat klia mer och mer i fingrarna efter en koja igen. Detta samtidigt som vi haft lite problem på moderatorfronten, något som dock är utagerat nu. Jag har i samband med allt detta insett hur mycket jag saknat forumet, gemenskapen och människorna här. Detta är kort och gott anledningen till att jag är tillbaka. Jag kommer fortfarande att hålla mig lite i bakgrunden och låta grabbarna i administratörstallet hålla i styrspakarna men ni kommer se betydligt mer av mig här än ni gjort tidigare.

Vill även passa på att lyfta på hatten och tacka våra administratörer för allt jobb de lägger och har lagt ner genom åren. Samtliga medlemmar ska också ge sig själva en klapp på axeln, utan er vore ju det här en ganska trist plats att hänga på.

Sist men inte minst, om någon har en fin koja till salu så vet ni vem ni ska tipsa först. Capisch? ;-)
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Re: Sv: Välkommen tillbaka Ubba-tråden :)

Inlägg av jocke.carlsson »

Välkommen hem.

Då saknas ju bara tråden Halmstad MiniMeet 2013.

Jocke

Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: Välkommen tillbaka Ubba-tråden :)

Inlägg av johnson »

Varmt välkommen! :)
Skriv svar